Meestgestelde vragen

De belangrijkste informatie over de dienstverlening, werkwijze, voorwaarden en service van LéVos Container Cleaning vindt u op onze website. Tevens hebben wij op deze pagina de meest gestelde vragen nog eens op een rijtje gezet en beantwoord. Als u op een vraag klikt, komt u automatisch bij het antwoord. Heeft u na lezing van deze pagina nog een andere vraag, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

 
  1. Wanneer kan ik de eerste reinigingsbeurt verwachten?
  2. 
Wie plakt de sticker op mijn container?
  3. Wanneer moet ik mijn container buiten zetten?
  4. Ik wil graag een extra container laten reinigen, kan dat?
  5. Ik ben al klant en heb een nieuwe container ontvangen. Wat nu?
  6. Wanneer en hoe vaak wordt er gereinigd?
  7. Hoe schoon wordt mijn container?
  8. Hoe milieuvriendelijk werkt LéVos eigenlijk?
  9. Is het weer van invloed op het reinigen van de container?
10. Er is iets kapot aan mijn container. Wat moet ik doen?
11. Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?
12. Wat moet ik doen als mijn container niet is schoongemaakt?



Vraag 1  
        
Wanneer kan ik de eerste reinigingsbeurt verwachten? 
Zodra wij het volledig ingevulde aanmeldingsformulier hebben ontvangen, verwerken wij binnen één week uw gegevens. U ontvangt van ons een bevestiging per post. Hierin wordt tevens de eerste reinigingsdatum en reinigingsweek vermeld.

Naar boven
 

Vraag 2
Wie plakt de sticker op mijn container?

LéVos stuurt geen stickers op, maar zorgt zelf voor het aanbrengen van de speciale sticker(s) op uw container(s). Van belang is het containernummer ( de 6 cijfers) die boven op de deksel staat. Wij plakken de sticker op uw container bij de eerste reiniging.

Bent u al klant maar heeft u een nieuwe container gekregen? Dan plakken wij de sticker bij de eerstvolgende reinigingsbeurt die voor u geldt. U dient dan wel direct u nieuwe containernummer aan ons door te geven.

Naar boven
 

Vraag 3
Wanneer moet ik mijn container buiten zetten?

De container dient op de vuilophaaldag buiten te worden gezet volgens het schema van de vuilophaaldienst binnen uw gemeente. Nadat uw container is geleegd, wordt deze door ons gereinigd. Doordat wij verschillende routes volgen, kan het zijn dat uw container 's ochtends al wordt geleegd en pas 's middags wordt schoongemaakt. Laat daarom uw container na lediging tot 18.00 uur buiten staan.

Naar boven

Vraag 4
Ik wil graag een extra container laten reinigen, kan dat?

U kunt zo veel containers laten reinigen als u wenst. Het aanmelden van een extra container kan via het aanmeldformulier. Natuurlijk kunt u ons ook per email info@levos.nl bereiken of via telefoonnummer 0180 51 83 80. Wij staan u graag te woord van maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.

Naar boven
 

Vraag 5
Ik ben al klant en heb een nieuwe container ontvangen. Wat nu?

Zodra u van de gemeente/vuilophaaldienst een nieuwe container heeft ontvangen, dient u hiervan direct het containernummer, de 6 cijfers bovenop de deksel, aan ons door te geven. Daarnaast vragen wij u ook opgave van reden te doen waarom u de nieuwe container heeft gekregen. Voor ons is het belangrijk te weten of uw oude container kwijt geraakt is (en dus mogelijk nog ergens in omloop is) om zo 'dubbele' reinigingsbeurten te voorkomen. Wij zullen in ieder geval bij de eerstvolgende reinigingsbeurt uw nieuwe container van de speciale sticker voorzien. 

Naar boven


Vraag 6

Wanneer en hoe vaak wordt er gereinigd?

Dat hangt af van het aantal containers en in welke gemeente u woont (voor een overzicht zie abonnement). De reinigingsteams van LéVos Container Cleaning komen in ieder geval op dezelfde dag langs als de vuilophaaldienst. Deze dagen/weken staan aangegeven op het schema.

Naar boven

 

Vraag 7
Hoe schoon wordt mijn container?

De containers worden met onze speciaal ingerichte wagens onder hoge druk aan de binnenzijde gereinigd waarna handmatig de bovenrand inclusief deksel wordt nagespoten. Door het gebruik van het milieuvriendelijke Citronella schoonmaakmiddel wordt uw container niet alleen goed schoon maar verdwijnen tevens nare luchtjes. Uw container ruikt hierdoor altijd super fris.

Naar boven
 

Vraag 8
Hoe milieuvriendelijk werkt LéVos eigenlijk?

LéVos Container Cleaning reinigt met zowel warm als koud zuiver leidingwater onder hoge druk en gebruikt een geheel biologisch, volgens EG-richtlijnen, afbreekbaar ph-neutraal schoonmaakmiddel (o.b.v. Citronella-olie)  zonder chemische toevoegingen. De vrachtwagens van LéVos zijn Euro5 wagens (voorzien van roetfilter) en beschikken over twee tanks. Eén grote tank voor het schone leidingwater en een kleinere tank waarin het vuile water wordt opgevangen en aan het einde van de dag op een legaal loospunt wordt afgevoerd. Dit proces voorkomt dat grote hoeveelheden afval in het riool terecht komen.

Naar boven

 

Vraag 9
Is het weer van invloed op het reinigen van de container?

Helaas kan bij vorst uw container niet gereinigd worden. Door het bevriezen van (lek)water op de stoep of straat kunnen er voor u en de omgeving gevaarlijke (verkeers)situaties ontstaan. Ook indien er een weeralarm door het KNMI wordt afgegeven (bijv. bij noodweer, storm of hevige sneeuw/ijzel) gaan onze reinigingsteams niet op pad. Actuele informatie over het weer vindt u hier. Zie ook onze algemene voorwaarden.

Naar boven
 

Vraag 10
Er is iets kapot aan mijn container. Wat moet ik doen?

Het kan natuurlijk gebeuren dat bijvoorbeeld het wiel of de deksel van uw container kapot is. Voor reparatie en vervanging van uw container kunt u contact opnemen met de vuilophaaldienst binnen uw gemeente.

Naar boven
 

Vraag 11
Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?

Als u gaat verhuizen binnen ons werkgebied (Schoonhoven en Krimpen aan den IJssel) en u wilt graag gebruik blijven maken van de service en diensten van LéVos, dan verhuizen wij uw abonnement graag mee!

In verband met onze zorgvuldige planning dient u uw verhuizing minimaal twee weken voor ingangsdatum aan ons door te geven tezamen met het containernummer van de container op het nieuwe adres. Wij zullen indien nodig bij de eerstvolgende reinigingsbeurt de container voorzien van een nieuwe sticker en tevens zorg dragen dat de sticker op de container van het oude adres op tijd verwijderd wordt.

Naar boven
 

Vraag 12
Wat moet ik doen als mijn container niet is schoongemaakt?

Merkt u dat wij op een geplande reinigingsdag uw container hebben overgeslagen, kijk dan eerst of één van de onderstaande omstandigheden aan de orde is. Indien uw container niet goed leeg was, verwijder dan alsnog het restvuil en neem contact met ons op voor overleg. In bijna alle gevallen bieden wij een passende oplossing.

  1. Controleer via uw weekschema of uw container aan de beurt was. Bij twijfel over de reinigingsdag neemt u dan gerust contact met ons op voor meer informatie. Wij zijn u graag van dienst.
  2. Check of uw container nog een LéVos sticker aan de bovenkant van de deksel heeft zodat deze duidelijk herkenbaar is voor ons reinigingsteam. Indien dit niet (meer) het geval is maar u wel een abonnement heeft, neemt u dan direct contact met ons op.
  3. Ga na of u uw container lang genoeg buiten heeft laten staan, in ieder geval tot 18.00 uur.
  4. Was er sprake van uitval door weersomstandigheden? Zie hiervoor het antwoord bij vraag 9.
  5. Kijk of de vuilophaaldienst uw container helemaal heeft geleegd. Als er te veel afval is achtergebleven, of de container is vervuild met bijvoorbeeld kattenbakkorrels of (frituur)vet, dan hebben wij de container niet schoon kunnen maken.

Naar boven